Prima aprilis

Niedawna zapowiedź nowej gry z uniwersum Wiedźmina wywołała niemałe zamieszanie. Otrzymaliśmy co prawda jedynie grafikę z zakopanym w śniegu amuletem szkoły Rysia, jednak fani zdążyli już zbudować na jej podstawie całą masę teorii na temat tego czym nowy Wiedźmin będzie.  Dane skierowane dla inwestorów zdają się potwierdzać część z nich. 

Haker kryjący się pod pseudonimem UiSyr udostępnił w sieci dość pokaźną listę elementów, które mają stanowić części składowe nowego wiedźmina. Nie da się ukryć, że część z nich może zaskoczyć fanów, którzy spodziewali się przygody na kształt tej, którą znamy z poprzednich odsłon serii. Nowy Wiedźmin skupi się na innych bohaterach, a jego akcja zostanie osadzona kilka lat po wydarzeniach z finału “Dzikiego Gonu”.

Podstawową różnicą w stosunku do poprzednich gier będzie forma rozgrywki. Otrzymamy kreator postaci oparty na technologii Meta, który pozwoli nam stworzyć naprawdę zróżnicowanych bohaterów. Ciekawostką jest fakt, że w grze otrzymamy możliwość pokierowania losem nie tylko jednej, ale maksymalnie czterech postaci. Każdą z nich będziemy mogli przygotować według własnego uznania, a ich losy w trakcie gry mają się przeplatać. Co ciekawe fabuła ma się delikatnie różnić w zależności od tego jakich bohaterów stworzymy.

W grze mogą pojawić się niektóre postaci znane z poprzednich odsłon, jednak ich występy będą raczej epizodyczne. Ważną rolę mają natomiast odegrać dwie osoby, które przewinęły się na kartach powieści, jednak nie pojawiły się do tej pory w grach.

Fabuła ma się natomiast skupić na próbie odbudowania wiedźmińskiej potęgi. Powodem takiego stanu rzeczy ma być wróg, którego mieliśmy okazję już poznać. Nie pada co prawda jego imię, ale z dalszego opisu wynika, że może to być Gaunter O’Dim, który chce zemsty po tym, jak został przez Geralta pokonany. Nam przyjdzie przygotować nowe pokolenie Wiedźminów, których zadaniem będzie odparcie zagrożenia. Szkoła Rysia ma być miejscem, które powstanie na zgliszczach innych szkół. Część misji pobocznych ma polegać na odnalezieniu prastarych ksiąg, które zostały ukryte w dawnych siedzibach, w tym w ruinach Kaer Morhen. 

Pojawiły się także informacje na temat czasu powstawania gry. Jak się okazuje pierwsze prace koncepcyjne rozpoczęły się już po premierze części trzeciej, a nabrały rozpędu w chwili, gdy w ręce graczy trafił dodatek “Krew i Wino”. Początkowo kolejny Wiedźmin powstawał na bazie wzbogaconego o technologię RTX silnika Red Engine 2.5, jednak rok przed premierą gry “Cyberpunk 2077” zdecydowano się przepisać projekt na silnik Unreal 4, a obecnie Unreal 5. 

Haker podaje także, że premiera ma się odbyć pod koniec 2024 lub na początku 2025 roku. Oczywiście jeśli po drodze nie pojawią się jakieś komplikacje. 

Share.
Gotan

Miłośnik starych konsol, a także zagorzały fan filmów o superbohaterach. Fantastyką pasjonuje się od chwili, gdy po raz pierwszy ujrzał w kinie "Więźnia Azkabanu".

Contact Us